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Perineural invasion is associated with increased relapse after external beam radiotherapy for men with low-risk prostate cancer and may be a marker for occult, high-grade cancer.

Berufsverband Deutscher Pathologen e. Version 1. Antibiotic prophylaxis in urologic procedures: a systematic review. Eur Urol Repeat biopsy in patients with atypical small acinar proliferation or high grade prostatic intraepithelial neoplasia on initial prostate needle biopsy.

J Urol Architectural patterns of high-grade prostatic intraepithelial neoplasia. Hum Pathol Bostwick DG, Quian J. High-grade prostatic intaepithelial neoplasia.

Mod Pathol Literaturverzeichnis Mendelian inheritance of familial prostate cancer. Temporarily deferred therapy watchful waiting for men younger than 70 years and low-risk localized prostate cancer in the prostatic-specific antigen era.

J Clin Oncol Longitudinal evaluation of prostate-specific antigen levels in men with and without prostate disease. J Am Med Assoc Overuse of imaging for staging low risk prostate cancer.

The effectiviness of screening for prostate cancer: a nested case-control study. Arch Intern Med Biochemical outcome after radical prostatectomy, external beam radiation therapy, or interstitial radiation therapy for clinically localized prostate cancer.

J Am Med Assoc Literaturverzeichnis Active surveillance for early-stage prostate cancer. Review of the current literature.

Cancer Prostatic intraepithelial neoplasia is a risk factor for adenocarcinoma: predictive accuracy in needle biopsies.

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Prostate biopsy: who, how and when. An update. Can J Urol 1: Prospective evaluation of prostate cancer detected on biopsies 1, 2, 3 and 4: when should we stop?

Diagnostic value of systematic biopsy methods in the investigation of prostate cancer: a systematic review. Endrizzi J, Seay T. The relationship between early biochemical failure and perineural invasion in pathological T2 prostate cancer.

Br J Urol Int Am J Surg Pathol Literaturverzeichnis Prediction of progression following radical prostatectomy. A multivariate analysis of men with long-term follow-up.

Am J Surg Pathol J Nucl Med Krebsinzidenz und im Erfassungsgebiet des Gemeinsamen Krebsregisters. Prediction of prognosis for prostatic adenocarcinoma by combined histological grading and clinical staging.

Gleason DF. Classification of prostatic carcinoma. Cancer Chemother Rep Literaturverzeichnis Regressive changes after short-term neoadjuvant antihormonal therapy in prostatic carcinoma: the value of Gleason grading.

Pathologe Prognostic role of perineural invasion in prostate biopsy. Actas Urol Esp Can effect of finasteride on prostatie-speficic antigen used to decrease repeat biopsy?

Urology Time trends and characteristics of men choosing watchful waiting for initial treatment of localized prostate cancer: results from CrePSURE.

Harris R, Lohr KN. Preventive Services Task Force. Ann Intern Med Helpap B. Prognosefaktoren des Prostatakarzinoms: Pathologe Screening for prostate cancer: Update experience from the Tyrol study.

Can J Urol Atypicall small acinar proliferation suspicious for malignancy in prostate needle biopsies: clinical significance in 33 cases.

Am J Surg Pathol. Prostate-specific antigen, Gleason sum and clinical T stage for predicting the need for radionuclide bone scan for prostate cancer patients in Japan.

Urol Int Perineural invasion is a prognostic factor for biochemical failure after radical prostatectomy.

Mandatory second opinion surgical pathology at a large referral hospital. Cancer Literaturverzeichnis Prostatic cancer: role of color Doppler imaging in transrectal sonography.

Am J Roentgenol Prediction of perineural invasion and its prognostic value in patients with prostate cancer. Korean J Urol Loch T.

Urologe Current practice of Gleason grading of prostate carcinoma. Virchows Arch Specificity of serum prostatespecific antigen determination in the Finnish prostate cancer screening trial.

Br J Cancer Updated nomogram to predict pathologic stage of prostate cancer given prostate-specific antigen level, clinical stage, ang biopsy Gleason score Partin tables based on cases from to Receiver operating characteristics of the prostate spefific antigen test in an unselected population.

J Med Screen Literaturverzeichnis The histology and prognosis of prostatic cancer. Mistry K, Cable G.

Meta-analysis of prostate-specific antigen and digital rectal examination as screening tests for prostate carcinoma. J Am Board Fam Pract MR techniques for noninvasive diagnosis of prostate cancer.

World Health Organization. Geneve, S. Parker C. Active surveillance: towards a new paradigm in the managment of early prostate cancer.

Lancet Oncol 5: A model of the natural history of screen-detected prostate cancer, and thev effect of radical treatment on overall survival.

Contemporary update of prostate cancer staging nomograms Partin Tables for the new millenium. Are transition zone biopsies still necessary to improve prostate cancer detection?

Results from the Tyrol screening project. Eur Urol Literaturverzeichnis Als Ergebnis zeigte sich, dass trotz dieser sehr intensiven Therapie weiterhin ein positiver Befund vorhanden war.

Erstdiagnose 2. Restaging 3. Therapiemonitoring nur im Rahmen von Studien 4. Nachsorge nur im Rahmen von Studien 5. Symposium 19 3. Blankenstein K.

Mohnike, W. Barthlen, F. Zur Veranschaulichung beginne ich direkt mit einem Fallbeispiel: Der Patient wurde geboren. Wir haben ihn mit acht Monaten kennengelernt.

Das Kind wollte Nahrung nur dann oral aufnehmen, wenn der Blutzucker unter 40, also hormonell getriggert, war. Mit einer Wahrscheinlichkeit von Morphologisch kann man die Krankheit in zwei Typen einteilen: den diffusen und fokalen Typ.

Im diffusen Typ sind alle insulinproduzierenden Beta-Zellen betroffen und produzieren gemeinsam zu viel Insulin.

Beim fokalen Typ sind es nur einige wenige Zellen. Wie kann man nun die beiden Formen unterscheiden? Medizinische Fortschritte ist.

Ein zweites Verfahren, die beiden Formen voneinander zu unterscheiden, ist die perkutane transhepatische selektive Pankreas-Venenpunktion.

Der Eingriff dauert ca. Er zeigte u. Denn damit messen wir eben doch nur Dopamin-Decarboxylase und nicht die Insulinbildung. Medikation bei CHI Abb.

Nach Auswertung der ersten 15 Patienten konnten wir eine hervorragende Trennung der beiden Formen bei Verwendung eines Grenzwertes von 1,5 zeigen.

Wie ich hoffentlich zeigen konnte, bleibt die Aufgabe der Differenzierung und Lokalisierung von fokalen und diffusen Formen des kongenitalen Hyperinsulinismus eine spannende, aber schwierige Aufgabe.

Symposium 21 3. Ich denke, alles andere sagt sich von selbst. Medizinische Fortschritte Ergebnisse der multizentrischen deutschen Gruppe im internationalen Vergleich K.

Mohnike O. Blankenstein, W. Ein weiteres Ziel ist die Unterscheidung zwischen fokaler und diffuser Form des Hyperinsulinismus. Die fokale Form kann durch eine Teilpankreasresektion des Fokus geheilt werden.

Unser Ziel ist es, pankreaserhaltend zu therapieren. Dieser erkannte leider nicht den angeborenen Hyperinsulinismus.

Patienten aus Deutschland wurden dazu im Zentrum in Paris durch F. Brunelle untersucht. Von neun der diffus diagnostizierten Patienten mussten sich drei einer subtotalen Pankreatektomie unterziehen.

In einem Fall zeigte sich eine atypische Form in der Histologie. Was wollen wir? Symposium 23 3. Was haben wir gemacht? Bisher haben wir 83 Patienten mit angeborenem Hyperinsulinismus untersucht.

Klinisch ergeben sich keine Unterschiede zwischen fokaler und diffuser Form. In ca. Durch einen minimal-invasiven Eingriff kann das Kind geheilt werden.

Bei einem unserer ersten Patienten ist eben dies eingetreten. Das englische Kind wurde unter schwierigsten Bedingungen in London betreut.

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Medizinische Fortschritte Dr. Larsson PET is the main issue here since it is a non-invasive technique. Also, it has unique sensitivity in detection of biochemical alterations in vivo.

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This is also the background why we can detect tumours with FDG today. It had originally been bought from grant money and intended to be used exclusively for cardiac studies.

It was used for approximately 20 examinations a year for four years. Finally I tried to get the camera from the physiology department to our own department for oncologic applications.

Unfortunately with an axial field of view of only 9 cm, a whole-body scan took about 1 to 1. And there was of course no CT involved at that time.

I examined myself during 1 hour in that camera and I have to tell you that it was impossible to avoid motion artefacts.

We interviewed our clinical colleagues and asked them hoe many patients they might send to us per year. And we came up with a total of around oncology patients per year.

There would be less surgery cases in patients where the disease had spread as well as interruption of expensive chemotherapy in cases where it did not work.

Fig 4: Suspected metastasis turns out to be tampon. For instance, does Figure 3 really demonstrate a lung cancer? It looks like so on the CT image to the left.

Instead we found that this patient had a breast cancer with a metastasis in the axilla right. The operation of the camera started in May and we were of course very proud to have obtained the opportunity to demonstrate both functional and anatomical images in combination with each other while extending the number of patient examinations from about 5 to 10 patients a day.

The new machine had an axial field of view of A wholebody examination took only minutes to perform. That has also been demonstrated in many scientific papers of today.

Figure 1 shows a clinical PET image of a patient with a recurrent malignant lymphoma. The recurrence was not observed on the corresponding CT image but this might be due to the lack of CT contrast.

There are seldom any motional defects in the images. Figure 2 is an example of a prostatic carcinoma. Here, CT shows the anatomy left , PET middle shows the biochemistry and the combined picture of anatomy and function even gives the exact location right.

It is not unusual that a patient reffered to us for one suspected disease exits with a xxxxxxx 26 Symposium In cases with suspected lung cancer, a high FDG uptake is generally found in the tumour area, but all experts who know how to evaluate PET images recognise that an increased uptake in the upper abdomen can also occur due to brown fat.

If you give the patient beta blocker 75 mg Indural one hour in advance of the FDG administration, the increased uptake disappears because it has the same effect on brown fat as it has on cardiac function.

Figure 4 shows a patient with a lung cancer. The problem: Is there a metastasis in the genital area?

It is a tampon. Who would have known that such a thing could interfere with one's evaluation? After the first therapy cycle, day 7, the tumour is under control.

The treatment was then stopped and 28 days later the tumour has recurrent. When treatment was continued cycle two the tumour disappears again.

Another option is using FDG versus acetate for instance in imaging primary liver cancer. If it is a low differentiated cancer it takes up FDG but so does not acetate.

What happens if there is a highly differentiated primary liver cancer? It does not accumulate FDG but it takes up acetate.

So, at least in 4. Politische Fortschritte theory, we can perform non-invasive pathology by using diverse radioactive substances that spread differently into different tissues.

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Ausgangssituation In Deutschland haben wir das System der Budgetierung. Dies wird auch in so bleiben. Es kommen drei Herausforderungen in Zukunft auf uns zu.

Nuclear Medicine and Biology. Weber W. Betrachtet man in der Studie von Valk et al. Das Innovationsproblem im Gesundheitswesen Wie in Abbildung 1 ersichtlich, existieren in Deutschland abgeschottete Sektoren, die auf der einen Seite Erlaubnisregelungen und auf der anderen Seite Verbotsregelungen aufweisen.

Es existiert hier also eine Art Negativliste. Hierbei handelt es sich um eine Positivliste. Oberender PO, et al. Politische Fortschritte die von der Gesetzlichen Krankenkasse erst nach dem ersten Bruch erstattet wird.

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Dies ist letztlich der Hauptpunkt des integrierten Versorgungsvertrages, den Prof. Mohnike mit der Techniker Krankenkasse abgeschlossen hat.

Oder das Beispiel der Knochendichtemessung, Am Beispiel der Knochendichtemessung kann man dieses Prinzip sehr deutlich sehen.

Damit ist auch die Ausgabenentwicklung handhabbar. Gesundheitsergebnisse sind ohne weiteres beobachtbar und messbar. Ich bitte Sie, mich auf eine kurze Reise auf dieser Zeitachse zu begleiten.

Zuwarten vs. Forth A. Thomas Naumann, Chefarzt der II. Klinik der Hessing-Kliniken Augsburg, Hessingstr. Naumann web. Ziel der Instrumentierung ist eine verbesserte Sitzposition und dadurch Erleichterung der Atemsituation.

Das Durchschnittsalter zum Zeitpunkt der Op. Bei kurzer Op. Die Kinder litten an einer kongenitalen Skoliose mit einseitiger unsegmentierter Spangenbildung und fusionierten Rippen, einem instabilen Hemithorax mit fehlenden Rippen, neurogenen Skoliosen bei Myelomeningozele oder Tetraplegie.

Die klinischen, kosmetischen und radiologischen Resultate dieser Patienten werden vorgestellt. Die Ergebnisse der eigenen Patienten sind sehr ermutigend.

Patienten mit Myelocelen und Meningomyelocelen wurden von der Studie ausgeschlossen. Die Gruppeneinteilung erfolgte entsprechend der Fehlbildung und Lokalisation.

Lebensjahr die operative Versorgung der jeweiligen Fehlbildung. Autoren: Kaufmann, M. Niethard, F.

Material und Methode: erwachsenen Patienten und Kindern, die im Jahr in unserer Klinik behandelt wurden, wurden Fallpauschalen zugeordnet.

Daraus wurde die Verteilung der patientenbezogenen Schweregrade und der durchschnittliche fallgruppenbezogene Schweregrad Casemix-Index bestimmt.

Zwei Patienten litten an einer Skelettdyplasie, ein Patient an einer Chromosomenanomalie. Ein weiter Patient wies gelenknahe Osteochondrome auf.

Die durchschnittliche, monatliche Korrektur nach Schraubenepiphysiodese lag bei 0,45 Grad. Eine Korrektur kann bei ausreichendem Restwachstum sicher erreicht werden.

Die mit der Implantationsdauer zunehmende Lockerungsrate dieser Schrauben stellt ein Problem dar.

Klinisch relevante Infektionen d. Grad 3 und 4 n. HG Schmidt et al. Es erfolgte eine statistische Analyse mittels t-test.

Eine vorzeitige Schraubenexplantation war in keinem Fall erforderlich. Gicquel, B. De Billy, M. Giacomelli, C.

Der Nachuntersuchungszeitraum betrug 6 Monate bis 4 Jahre. Bei der letzten Kontrolluntersuchung zeigten sich bei allen Kindern die behandelten Ellenbogen mit symmetrischer und kompletter Gelenk-beweglichkeit.

Im genannten Nachuntersuchungszeitraum traten hierbei keine Reluxationen auf. Christopher Niedhart, Prof. Durch die Behandlung mittels Ringfixateur beidseits wurden zwei Ziele erreicht: 1.

Schnelle Mobilisation unter Vollbelastung 2. Charles, V. De Rosa, A. Anhand der Daten wurde die Korrelation zwischen den Beobachtern nach Bestimmungsart sowie die Wiederholbarkeit der Versuche untersucht.

Coauthoren: Eisenbeis, K. Zichner Email: J. Lauen friedrichsheim. Das Alter der Patienten lag zwischen 10 und Als Fixateursysteme wurden verschiedene monolaterale Systeme, vorwiegend eine Rail Modifikation des Orthofix Handgelenkfixateurs verwandt.

Beginn der Kallusdistraktion am 7. Die Konsolidierungsphase war zeitgerecht. Systemprobleme konnten durch eine eigene Rail-Modifikation behoben werden.

Kochs, E. Abeler, F. Hierzu wird ein Kirschnerdraht perkutan unter Bildwandlerkontrolle zentral in die Epiphyse eingebracht.

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Fragestellung: Wir untersuchten diesen Zusammenhang an unserem Patientengut hinsichtlich des Einflusses der Catterall - Stadien sowie unterschiedlicher Therapieformen.

Perthes Autoren Dr. Ernst Sendtner, Dr. Methodik: 43 Patienten, die aufgrund eines M. Perthes im Zeitraum vom August operativ mittels Beckenund Femurosteotomie versorgt werden mussten, werden unter klinischen und radiologischen Kriterien untersucht.

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Die Pat. Dabei zeigt sich u. Diskussion: Therapieergebnisse beim M. Perthes sind sinnvoll erst im Erwachsenenalter zu bewerten, die optimale Therapie bleibt offen.

Wir definieren das Prinzip des Hypercontainment als Kopftiefeinstellung durch Kombination von Becken- und Femurosteotomie. Dabei werden durch die Kombination der beiden bekannten OP-Prinzipien die Nachteile der einzelnen Verfahren vermieden, die operationsspezifischen Vorteile treten in den Vordergrund.

Das Durchschnittsalter bei Operation betrug 9,98 Jahre. Anhand des Severin Scores wurde eine qualitative Bewertung der radiologischen Ergebnisse vorgenommen.

Reluxationen wurden nicht beobachtet. Der Severin-Score konnte bleibend um durchschnittlich 3 Grade verbessert werden.

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